30 november 2011

 

imagesCAB2WAYA

 

Still alive and kicking

Efter att ha simmat nere i förkylningsträsket ett längre tag börjar jag äntligen se ljuset i tunneln.
betw4

Upptäckte även att första advent hade försvunnit snabbt och spårlöst som en tjuv om natten. Ja bättre sent än aldrig att fira första advent så i dag åkte Jen och jag till förrådet i Onslunda och hämtade hem julen.

wreath8

Julen bestod av sisådär 10 kartonger med pynt och annat kul. Tyvärr innehöll ingen av kartongerna någon tjock farbror i röd kostym som tjoade Ho Ho Ho…. inte ens en liten nisse kunde vi upptäcka. Så jag hoppas verkligen att tjockisen har min nya adress för i år är min julklappslista gigantisk lång. På vägen hem mellanlandade vi hemma hos Therese och guldklimpen Adrian. Vi bara dök upp som gubbarna ur lådan. Glöggen stod på spisen och lussebullarna var ljumna. Snacka om att pricka rätt. I vanlig ordning hade jag missat både frukost och lunch. Så 3 lussebullar, 4 stora pepparkakor, 2 Schweitzer kakor, 1 kopp kaffe, 1 glas glögg satt som en smäck i magen.

050

Som vanligt var hundarna pigga och redo för att hjälpa till.
Ja eller kanske inte….

059

070

069

Men bra sås reder sig själv så jag donade medan hundarna snarkade

057

058

066

068

3 dagar kvar till bröllopet. Och på fredag kommer Patricia ner till oss.
Det kommer bli en super fest.

Eftersom jag totalt missat första advent önskar jag alla en trevlig försenad första advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar