23 augusti 2011

 

Sitter hemma på Bruksgatan 19 igen och försöker summera helgen som gått. Det har varit en helt fantastisk utställnings / resa med syrran / skratt och flams helg men den har även bjudit på mindre roliga saker. Mitt kontokort blev stulet, rummet städades inte heller dag nr 2. Men då j… tog det hus i helsike och jag röjde nere i receptionen. Vi blev blåsta av taxichauffören sista dagen, folk söp som svin på hotellets restaurang. Jätte kul när man var tvungen att passera där x antal ggr för att ut och kissa hundar. Och självklart skulle alla klappa, gulla och prata med Nellie!!! Första gången helt ok även andra men de kommande 150 var INTE OK….
Nog om det tråkiga och över till den fina utställningen.
Söndagen bjöd på kalas väder +22 grader och molnfri himmel.
Syrran och Elvis skulle svänga sina lurviga samtidigt som jag och Nellie så ledsamt nog har jag inga bilder från min ring.
Elvis placerade sig som 3a i Bhkl båda dagarna. En bra placering men tyvärr inte räckte till för att ta certet ( mkt irriterande!!!)

Denna dag gick bulldoggarna i ring 1
Domare var Petrus Roosenboom ,BEL
Om man tyckte gårdagen var wow så blev det ännu bättre i dag.

    **** BIR med CACIB ****

DSC01519

Tyvärr kunde jag inte vara med i gruppfinalen eftersom vi skulle med båten hem till Sverige kl. 18.00. Lite surt men inget att göra åt.
Även denna dag fick Nellie lysande kritik och för hennes “sundhet” blev hon domarens val för dagen. Tack och en stor eloge till de domare som följer FCIs nya hänvisningar om att inte premiera överdrifter.

Hittade torkade små firrar som jag köpte till Nellie och de andra busarna hemma.

DSC01523

Här inväntar vi veterinären som ska övervaka att avmaskningstabletten ges och att hundarnas pass blir stämplade.
DSC01524

Vi lämnade Tallinn i strålande sol och på ett spegelblank hav. Det bådade gott inför den 16 timmars långa båtresan tillbaka till Sthlm.
Vi hade varit uppe ganska tidigt, man är lagom mör och trött efter en utställningsdag. Det blev en snabb middag och sen sängläge med TV som sömnpiller. Elvis och Nellie två slagna hjältar som snarkade gott hela natten.

DSC01529

DSC01530

Lite mer “pynt” att hänga upp på The hall of fame
DSC01536

I morgon ska jag ge mig på att försöka fylla i den Estniska Championat ansökan. Det kommer att bli mycket spännande Blinkar
Jag inser just nu att jag inte har en susning om hur förkortningen Estnisk Champion skrivs?

2 kommentarer:

  1. Du kan glädja dig med att du aldrig mer behöver åka till Tallin igen.. :). Fy fan att kortet blev stulet. Riktigt ruttet. Hoppas att du hann spärra allting.

    Grattiskram igen frå Stockholm!

    SvaraRadera
  2. Vilket angenämt problem du står inför.Anmäla din titel.Borde j kunna hitta det på internet.Grattis till väl utfört arbete.Ni är kanoooooon!Hörs.Kram Pia

    SvaraRadera