10 augusti 2011

018
(ättiksgurkan Nellie får stå som front på mitt första inlägg)

I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor",

Det är väl lite vad en blogg handlar om eller…. att man skriver ner saker man gör, tycker eller känner. Jag läser många bloggar allt från “hundidioter” som jag själv till träningsbloggar och bloggar om kost och hälsa. Och gillar jag inte vad som skrivs eller har samma åsikt så WHAT!! Det är ju deras egna åsikter inte mina.

Livet är en fest. Tanten kom hem med stora märgben.

DSC01393

012   013

Himmel så det blåser fast detta har ju medfört att de stora otäcka regnmolnet har seglat iväg med en jädrans fart. Hade varit skönt med uppehållsväder nu när jag i ledig 2 i två hela dar * Ha ha….
En för mig ny Tv kanal som jag har upptäckt och blivit lite smått beroende av är TLC. Gillar man reality program och tävlingar är detta kanalen med stort K. Här finns allt från tårtbakande italienare till vidriga små barn på catwalken och mäklare som ska kränga snofsiga villor runt om i världen. Japp en kanal där du inte behöver fundera eller analysera utan bara titta Blinkar

DSC01395

                                          PLUS

DSC01397

= en given succé

Är filmkväll i kväll med Fam. Schriwer. Jag tänkte baka en Boston apple pecan pie (recept från Leila) För självklart måste det vara massor med onyttigheter till en sån här kväll. Annars har vi vikt Torsdagar till en “get to-gether kväll” med fika och hembakat och Ernst.

Bara 4 månader o 14 dagar kvar till Julafton vänner!!!

21 december (20)

                                                       

                

 


2 kommentarer:

  1. 2 lediga dagar låter underbart.. Hufvudstaden har påhälsning av regn. Inte alls pepp inför kvällens löpning utomhus. BLÄÄÄÄÄÄÄ. Låter softar med hembakt och film. Smakade det bra?

    SvaraRadera
  2. hehe...ättiksgurkor är vi nog var och en då och då... det kan t.ex vara när man inte är ledig i två dagar... Hmmm - man kan ju undra - gillar man inte det som skrivs - så varför går man då in och läser det man ogillar dag efter dag!? Människan som art är bra märklig. Jadu, snart får vi sjunga "men se det snöar" igen... skönt när man känner igen sig! Vi fick en föraning igår - när det haglade halva golfbollar - å näää... vi skrattade inte oss harmynta...
    Hoppasbakverk och filmkvällen utföll till belåtenhet med eller utan bakverkskoma.

    SvaraRadera