30 juni 2011

 

DSC00941

I dag fick bilen nya “skor” Var ytterst nödvändigt men lämnade ett stort hål i min plånbok. Men har jag ingen bil kan jag inte åka till jobbet och kan jag inte jobba får jag ingen lön. Så gilla läget.

Tittade på första avsnittet av Leila bakar i Frankrike och blev helt såld på en cheesecake med rabarber. Allt denna kvinna bakar blir stort, fluffigt och ser ut att smaka himmelskt. Men jag kan också intalade jag mig själv for till affären och handlade ingredienserna. Kakan skulle stå inne i ca 60 min. När 1.30 hade gått och den fortfarande inte hade stelnat var det bara att inse: Nä jag är ingen Leila.
Men kakan fick stå kvar i ugnen på eftervärme medan jag gick en runda med hundarna och försökte peppa mig själv efter cheesecake misslyckandet. Väl hemma hade Jennifer plockat ut kakan som nu var fix och klar. Helt otroligt nog hade den stelnat medan jag var ute. Kanske inte lika vacker som Leilas men GOD var den.

DSC00934

Resterna av pannkakstårtan fick hamna i hundarnas matskålar. Och jo då allt slank ner illa kvickt även blåbär, jordgubbar och melonkulor.

DSC00931
DSC00932

Storfrämmande från Sjöbo fick jag o Jennifer i början av veckan.
Vi grillade (lax) och invigde balkongen

DSC00936
DSC00939
DSC00940

I dag dök paketet från Engelska Kennelklubben upp. Visst känns det bra gött när man slår upp sidan 4.18 och ser namnet Sandbrook’s Beautiful Disaster.

Stud

Har en lång jobbarhelg framför mig men ser man det från den ljusa sidan så innebär det att kommande helg blir jag lös och ledig.

Ska göra ett försök att vara lite nyttig nu. Att valla snabeldraken är aldrig fel i ett hem med hundar. Och just nu när Douglas alias Ludde Lump huserar så är behovet stort. Fick tips på en naturmedicin kur. Och det tog jag faktiskt till mig så tabletterna är beställda. Nu får vi se om det gör någon skillnad.

DSC00805

 

 

2 kommentarer:

  1. Grattis till väl utfört arbete både vad gäller bakandet och vad ni presterat du och Nellie i ringen!Väl värt beröm!

    SvaraRadera
  2. Jag började titta på Leila bakar igår men sen somnade jag så underbart skönt på soffan.. Vaknade kl 23 och sen kunde jag inte somns förrän på morgonkvisten. Så himla pigg jag var på jobbet idag då. Not. Smakade kakan bra trots lite missöden?

    Jag har också varit nyttig och idiotstädat här hemma. Huset skiner. Pust. Fick återhämta mig med havregrynsgröt.

    Kul med boken. Yay! :D

    SvaraRadera