02 juni 2011

 

Ät skit Telia!!!

Nu har jag haft strul med min uppkoppling i en vecka. När jag för femte elfte gånger terroriserar dom på telefon får jag till svar: vi jobbar på det. Jobbar jo jag tackar hur f.. då??? Men tro inte jag slipper betala för denna vecka jag varit “trådlös” mycket irriterande.
Veckan är inte slut än och vem vet under kan ske!!

Balkongen börjar likna nåt. Inte klar på långa vägar men mer ombonad än för ett par veckor sedan. Har oljat trägolvet och det blev riktigt bra. Hade planer på att köpa och lägga in ett annat golv men det får vänta tills nästa sommar. På väg hem från jobbet i morse sannade jag till på Ica i Sjöbo för att köpa frallor. Hade turen att springa på ett gäng med hängamplar som de sålde ut för en löjlig summa pengar.

DSC00581

I går kväll tog Jennifer och jag bilen ner till havet med hela bumlings gänget. Vinden hade friskat i och det var inte världens skönaste strand promenads väder. Tyckte hon och jag i alla fall. Kan tänka mig att hundarna var av en annan åsikt.

DSC00562

DSC00560

DSC00566

DSC00573

DSC00576

DSC00577

I kväll kommer Patricia ner till oss med tåget. Vi får rå om henne ända fram till måndag eftermiddag. Så trevligt Rött hjärta

Uppladdningen inför den kommande Tyskland resan har börjat. För en gång skull känner jag mig lite nervös. Men sen är det ju en hel del som står på spel. Tänk om…tänk om… Nellie skulle knipa sitt sista CERT och bli DE uCH. Törs knappt tänka tanken. Men går det inte denna gång så tar hon det nästa eller gången efter. So far har hon fått 9 CERT så chansen att hon så småningom kommer ta sitt sista och avgörande ligger nog inte så långt borta. Det är inte mängden CERT som har gjort att hon inte är tysk champion än det är tiden I Tyskland krävs det 5 CERT men mellan första och sista måste det ha gått 1 år och 1 dag. Precis som för CACIB. Och Nellies första CERT tog hon i Dortmund i Maj 2010.

Madison tar sig en liten middags slummer ihop med “väninnan”

DSC00554

Passar på så här i förskott att önska en trevlig helg. Jag återkommer
efter resan till ölen och bratwurstens förlovade land.

 


1 kommentar: