11 juli 2010

Fyller jag år ????

 

Fick så många fina saker i helgen så jag trodde nästan att det var min födelsedag igen. De sägs ju att åren går fortare när man är äldre så inte skulle jag ha varit förvånad om det var så.
Av Patricia fick jag öl tillverkade på Gotland. Bulldoggen på bilden
131 heter Krut och bor på ön. Har inte smakat av ölen än men forsätter värmen på detta viset så blir det säkert någon kväll när man grillar.

Av mina super duper dejliga danska vänner fick jag
143 världen absolut godaste tvål. Självklart doft och inte smakmässigt ;) Ett kitt till tältet med hammare, linor, xtra tältpinnar och en moj att dra upp pinnarna med.
132
En vattenbehållare till hundarna. They just love it!!!
136 142
Ett halsband & koppel i svart läder med strass.
134 
TACK TACK TACK TACK TACK
pussmun2 
 

I Torsdags morse landade Patricia på skånsk mark. När hon och Jennifer dök upp på Sandbäck stod bilen redo packad med mig, Therese, Martin Nellie, Douglas och gps inställd på Tvååker. De Diviga Damerna fick åka till “panget” över helgen. Eftersom Dogge the man har varit krasslig fick han åka med oss. Vi bodde på B&B Ursprungskällan där jag, min syster och Therese kamperade förra året.
027 
Tjuren Ferdinand med sitt harem gick utanför i hagen.
024 

Lördagen innehöll ett späckat schema som började med utställning
031 
077
093 
Sen bar det av mot Gekås Ullared där hela familjen Schriwer mötte upp. Jag handlade inte speciellt mycket. Blev nya matskålar till hundarna och godis plus lite annat krafs. Men vissa andra handlade galet mycket. Hmmm nämner inga namn * Ha ha
Efter shoppingen åkte hela gänget tillbaka till Ursprungskällan och grillade. Bryan hade med sig världens största biffar wow!!
097
100
105
108
111
112 
Udstilling i Tvååker 09-07-10 039
124
Sent in på kvällen fortsatte ätandet och kaffe drickandet.
Vi hade verkligen en SUPER trevlig dag. Såna dagar skulle det finnas fler av.
På gården fanns förutom western-hästar, höns, ankor en påfågel som snabbt döptes till Kevin (från filmen Up)
Udstilling i Tvååker 09-07-10 002
Udstilling i Tvååker 09-07-10 008
Udstilling i Tvååker 09-07-10 020
Eftersom värmen under fredagen inte var att leka med och lördagen skulle bli ännu varmare valde vi för Douglas skulle att hoppa utställningen och åka hemåt. Vilken var ett mycket bra val eftersom hettan under lördagen var olidlig!!!! På fredagen när jag ställde Nellie var Therese och Martin kvar i stugan med Douglas.
017
Douglas är piggare och att han varit så nära döden kan man inte ens ana. Efter denna skräckupplevelse på djursjukhuset kommer jag att bli en riktigt riktigt grining och krävande Tant som INTE kommer att lämna mina bulldoggar ur sikte för så mycket som 1 sekund. I morgon kommer även ansvarig chef för Malmö Djursjukhus få ett samtal från mig.


 

1 kommentar:

  1. Hmmm,när skall man få tillfälle att närvara på en av era festligheter!?Ser ut att ha varit lyckat.Ja om jag fattat lite bättre så hade jag inte stannat med Aron i BISfinalen.men man är ju lite för åpen för att INTE stanna.

    SvaraRadera