10 maj 2010

Från noll till hundra

 

Dagen började i ett ganska tråkigt tema. Grått och
lite snålblåst. Det var så pass att jag plockade fram
vinterjackan. Att valla hundar och frysa är ingen bra
kombination. När jag var inne på promenad med gäng
nummer 2 kom värmen. Utan någon som helst förvarning
dök den upp och slog till med full kraft. Jag flämtade som
en isbjörn i en bastu och svettades floder i min vinterjacka.
Inte hjälpte det ett dugg att ha den uppknäppt.
Hundarna led inte av den plötsliga värmechocken utan
satte sig snabbt efter husväggen och bättrade på brännan.
Jag tycker Nellie.P har vissa drag av en liten man vid namn
Quasimodo :)
002 
014
015 

Haley kom inte med på någon bild varför vet jag inte.
Det bara blir så i bland.

Var inne i kväll och brände lite kalorier hos Armand.K
Skönt efter tuggandet i Dortmund. Fast efter utställningen
i lördags där jag fick gå 15 varv i ringen med Nellie
förbrände jag nog en hel del. Tur att både jag och Nellie
har en kondis bättre än de flesta.
013 

I dag bestämde syrran att hon och Linn följer med till
Neumunster på utställningen. Jag och Nellie gör vågen.
Fast om Elvis jublar lika mycket är en annan femma * Ha ha..

Den här veckan är en vecka som alla veckor skulle vara. Jag
jobbar bara 1 natt. Har plockat ut några semesterdagar
eftersom jag åker till Bosore (Danmark) tidigt fredag morgon.
Är danska bulldoggsklubben som har en tvådagars utställning.
Första dan är det 86 bullar anmälda och dan efter 102 st.. TJOHO!!!
Där kan man snacka om en klubb som har engagerade medlemmar.
Vi hoppas självklart på toppenväder eftersom tillställningen
hålls i det gröna.

Blev mäkta irriterad när jag upptäckte att de flyttat American Idol
från 22.40 till 23.40 Varför???

Här är några kort jag ärligt stulet från Patricias blogg ;)
Vårat fina hotell i Dortmund

l_2048_1536_7ebbaaa8-33bd-4e42-a52c-51aafc32222f 
Sverige se och ta efter. Dags att byta ut brunslocken.
p_2048_1536_97f0a026-6f49-4bc2-ac54-bf00b2640c47
Moi och syster i bageriet. Vi ville ha allt!!!
p_2048_1536_c1bf5f09-255e-4db2-b8dd-437acca95e83



3 kommentarer:

  1. En natt låter helt perfekt om du frågar mig :-).
    Vi får satsa på Tyskland i oktober också, eller vad säger du? Elisabeth verkar taggad ;-)

    Solen skiner idag men igår var det rått.

    SvaraRadera
  2. Lycka till i helgen.Vi har fått våra startnummer inför vår special.Engagerade medlemmar?Hallå,om vissa hade stannat i sverige och ställt ut så hade vi ju varit flera!Nädå,jag fölrstår dig.Nya hundar,nya bekantskaper, inget snack som engagerar en halv klubb osv.Klart du skall testa vyerna.Säger som jag brukar-blir ju bara ett steg närmare VINST för oss!Hahahahahahahahahaha!

    SvaraRadera
  3. Japp - har ni startat uppladdningen inför helgens dubbel? Hmmm... brunnslocket. Låt Herr A titta på detta och inspireras till egna fantasifulla Sandbäckska modeller... eller kan det möjligen vara så att du helt enkelt får ta fram cementblandaren själv och fixa blandningen själv?

    SvaraRadera