05 mars 2009

Uj vad det blåser

 

wthr22

Tur man inte bär hatt då hade man haft kraftiga problem i dag.
Åkte upp till Jennifer i dag med borrmaskinen i högsta hugg. Hon ville ha hjälp med att borra ett par hål i väggen. Händig och skicklig på det mesta så var det snart gjort. I går hjälpte jag henne med att måla en vägg i vardagsrummet. En  motto jag gillar och som stämmer in på mej är – bra sås reder sej själv…..

 

002
Så här har det sett ut nästan hela dagen. Fick ut tre av dom på en promenad men Madison vägrade stenhårt. Ja ja hon fick bli hemma.
005
Haley’s nya favorit plats är under mitt datorbord.
Har lagt dit en dyna så ligger hon mjukt och gott.


010
Dogge spanar ut i blåsten, kanske det finns någon
där ute som vill leka?

012
Nähä inte en enda, får väl sova en stund i stället.

 

018
Klart godkänd sås för den som är ostälskare som jag.
Tur man inte bor i staterna där man har ost på allt,
då hade man nog vägt runt ett ton :)
Min favorit på Max är ultimate cheese med smält ost “ gött”

 

På lördag ska jag i väg med Linn på en inof.utställning här
i trakten. Är lilla Kenzo som ska ställas. Syrran jobbar så
självklart ställer man upp som – kör, – bär, – heja på person.
Utställningen är i ett ridhus så det är varma kläder som
gäller.

Om lite drygt 2v det utställnings debut för Sandbrook’s hundar.
Denna gång är det bara Haley som ska ställas. 
Pm:et ligger redan nu på SSK hemsida.
Sv-09 Sön 22 mars Malmö
Är 37 st bulldoggar anmälda.
Domare Gunnel Holm Fin.
Start kl 09.00
Och för en gång skull börjar inte bullarna utan det är 30 st
schnauzer före. Sånt gillar jag.

Väntar på att Jennifer ska komma och hämta upp mej.
Vi ska åka in och träna karate. Blev inget förra tors, kommer
inte ihåg vad som kom emellan då?

3 kommentarer:

  1. 37!!!Va kul men svår konkurans!Här hemma har vi börjat utställningstränat lillan.Vi började i går kväll när hon va trött.Hon har inga problem vid att man rör benen så med lite träning i koppel så skall vi nog kunna ro iland det här.Agathon tittar på mig när jag säger stååå,varför till henne och inte till honom.Men jag är ganska säker nu på att han inte har så jätte bra leder för han vill inte gärna att jag tar och bänder och klämmer och sträcker och drar.Vilken tur att jag inte gör det då eller hur!!!Hi hi hi!!!

    SvaraRadera
  2. jag har också stått och ryckt i den där ostsåsen mem har inte fått med mig den hem än. blir kul att se sen hur fint ni har gjort i Jennifers lägenhet :) heja heja!

    SvaraRadera
  3. De ser lite blåst-trötta ut doggsen...en varm plats under ett bord - ja varför inte...fotvärmare! Vi håller tummar och klor - hejar å hojtar på distans först för Lilla-Kenzo...å om en ett tag Haley - ska Tanten ha på sig klänningen med stort K??? Hej Hopp!

    SvaraRadera