27 februari 2009

En regnig men trevlig dag förövrigt

 

 

002 
Så här vacker var himlen i tisdags kväll. I dag var den tråkigt blyerts grå och det små duggade hela dan. Förutom hundarna hade jag sällskap av både Jennifer och Therese, trevligt trevligt :) Jag hade tid hos företagshälsovården i dag. Bara en allmän hälsoundersökning eftersom jag jobbar nätter. Var inget större fel på Tanten –ont krut förgås inte så lätt…
Jag gnällde förstås på min vikt men blev upplyst att jag minsann vägde precis som jag skulle. Och de kg jag har gått upp var bara klädsamma !! Klädsamma lätt för den de inte sitter på att säga så. Blodtrycket 100/60 var kanon. Testade lungkapaciteten, inför det provet var jag rätt nervös eftersom jag rökt i på tok för många år. Alla prov var bra och jag hade inte KOL. Kändes riktigt riktigt skönt. Och jag är så jäkla glad att jag har slutat röka. Är inte lätt kan jag säga. Är fortfarande röksugen titt som tätt men jag tuggar mina Extra Professional och försöker tänka på annat.

På eftermiddagen åkte vi i väg till Gamlegårdsveterinär klinik.
Var dax för vaccination  Nobivac DHPPI både på Madison, Nellie och Douglas. Å där rök x antal hundralappar :)
Har fyllt i en massa papper som ska med posten i morgon. Först är det Aya’s registreringen till SKK. Så hon blir svensk medborgare :)
Sen måste hon registreras i jordbruksverket också.
Tänk att man har 5 bulldoggar nu. Fast bara 4 som bor hemma. Jag undrar hur det går för dem där borta nu. Kommer ihåg första gången vi släppte ihop Madison med lilla Haley, uj uj….
Hur mycket pass det var i början. Och man tyckte det var så mycket jobb!! Man hade 2 doggar då :)

 26 april Madison


P4230030 Haley

 

I morgon ska jag bjuda Therese och Jennifer på restaurang. Som tack för att de ställer upp som hundvakter när de kan. Utan dom hade jag inte kunnat åkt någonstans.
smiles

1 kommentar:

  1. Ja du verkar ha fullt upp.. alla dessa papper och vaccinationer som man ska komma ihåg och allt annat.. Så underbart söt den lilla nya är! Skönt att hälsokollen gick bra, duktig du är med rökat! Vi önskar er en trevlig helg! Kram från oss..

    SvaraRadera