03 februari 2009

En lagom ansträngande dag

 

 

oldie00001 Sov länge. Var verkligen ett måste för min kropp som kändes som ett gammalt  fossilt fynd. Ute var det grått och tråkigt. Hundarna var lika slöa/slappa/likgiltiga som sin trötta Tant. Runt halv 2 hade vi i.af samlat ihop oss så pass att jag fått kläder på kroppen och doggsen fått mat i magarna. Lite frisk luft skulle in i våra lungor nu. Therese som hade sovit här i natt drog på sej den tjocka overallen och hakade på. Blev en riktig skön promenad. Hundarna sprang som skållade bävrar över fälten och åt fågelskit i massor..URK!!!  Hittade flera spännande gryt som skulle undersökas. Vi tror det var räv.
Hemma igen blev det fika med frallor. Hundarna slocknade trötta efter långpromenaden. Jag med någon timme senare i soffan. Gött de e….

I morgon kväll är det boxning, får ta det tidigare passet eftersom jag börjar jobba halv 10.
Jobbar även tors natt. Men sen är jag ledig hela helgen.
Har vi tur så kommer Patricia ner till oss på fredag.


goldig21 Hon har lagt bud på tågbiljetter.
Ska bli så roligt att ha henne hemma igen. Vi har planerat in massor med saker vi ska hitta på under veckan hon är hos oss.

Nu har jag äntligen bestämt vilken tik det blir. Valet var svårt eftersom det var 2 bra tikar jag hade att välja på.
Bild och namn på den lilla skönheten kommer att komma.
Så tills dess  får ni sväva i ovisshet :)


attitude5 

Känns minen igen efter att ha lämnat djuren hemma ensamma *Ha ha* 

2 kommentarer:

  1. ha ha, det var mig en rolig bild på en grön katt :D grym! Det blir kanonkul på fredag.

    SvaraRadera
  2. Ja då väntar vi på bildbevis på detta så att hela världen kan få veta vilken liten goding hon är!Jag menar hur många besökare har vi tillsammans per dag i bloggen?Hi hi hi,Adina i ett nötskal är den den katten!Agathon blir aldrig sur,han blir bara JÄTTEledsen!Usch va hemskt!Jobba på nu!!!

    SvaraRadera