20 januari 2009

Varför tjatade man till sej ett badkar?





Fick för mej att bada några av hundarna nu i kväll. Madison fick börja eftersom det var länge sen hon fick ett bad. Sen kom tungviktaren Douglas. Stånkade och stönade av tyngden när jag lyfte upp honom. Inte var det lättare när jag sakta skulle sänka ner honom i badkaret. Vem fasiken bestämde att det skulle vara ett badkar och inte en duschkarbin???????? Tänk så smidigt det hade varit att bara gå in med hundarna och inte som nu lyfta 26 kg x 26 kg x 26 kg x 30 kg. Pust!!!



När jag ändå höll på och redan var nedskvätt med lödder och vatten tog jag de andra 2. Kändes skönt när alla var uppe ur badet och torra. Går åt en helsikes massa handdukar att få 4 bulldoggar torra.

" Hallå finns det någon där ute som kan släppa ut oss"



Se på Haley's pigga och glada uppsyn. Är bara spel för galleriet för hundarna gillar att bada. På torsdag ska jag till veterinären och vaccinera Nellie och Madison. Dom ska få titta på Nellie's vänstra öga när jag ändå är där. Det har börjat rinna och verkar irriterat. Hade tänkt att trachea röntga någon av hundarna den här månaden. Men pengarna får läggas på vaccinationer i stället. Tråkigt när man måste prioritera bort saker pga att man inte har råd.



5 kommentarer:

  1. Hoppla - ny blogg! Snyggt! dessutom med nypondoftande handdukstorkade bullar i sängen... sen så undrar man varför tvättmaskinen ger upp! Lycka till hos "vetten"...

    //Carina

    SvaraRadera
  2. Hi hi hi!Träning på hemmaplan idag!

    SvaraRadera
  3. Tjusig blogg du skaffat! Du får skaffa en hiss till dina "badglada" hundar, hihi.. Vad härligt det är efteråt med doften av rena, fina hundar! Lycka till hos veterinären! Ha en bra dag! Kram från oss..

    SvaraRadera
  4. Jaha, Haley såg ju lagom deprimerad ut.. Hi hi! ;) Söt bild på Nellie i alla fall.

    SvaraRadera
  5. HAHA! Haley slokar som en krokus utan vatten :))

    SvaraRadera