23 januari 2009

I kväll fick man känna att man levde



Trodde att träningspasset skulle vara ett så där lagom
skönt fredagspass med Dan.
Det blev man snabbt varse om att så var inte fallet.
Arman tränade oss i kväll och han var riktigt på G.

Innan uppvärmningen sa han att han skulle köra
samma pass med oss som tävlingsboxarna har.

Hade "oturen" att hamna hos Arman när vi skulle
köra slag på mitzar. Pumpa på så mycket man orkar
under 3 min. Efter 11/2 min var mina axlar helt bort
domnade då hade man halva tiden kvar!!
Säger bara - fy fan var man slut som artist eller.
Efter passet fick jag flera bra träningstips hur man
bygger upp "snabba muskler" med skivstång eller

hantlar. Boxare och kampsportare behöver ha
den typen av muskler.


Glömde berätta att Gus (marsvinet) mår jätte bra igen.
Vi var och hämtade honom i går på veterinärkliniken.
Han hade fått stanna där över natten eftersom han hade
varit så groggy efter operationen.



Läste i tidningen i kväll en artikel om svenskarnas syn på
bibeln. Värt att notera är att Stockholmarna har blivit mer
intresserade av bibeln. 2006 var det 15 % som ansåg att
bibeln hade ganska eller mycket stor betydelse. I årets
mätning hade den siffran stigit till 21 %.
Skrämmande. Tror folk fortfarande på tomtar och troll också?



I nästa vecka bär det av till Danmark. Ska till kenneln och välja tik.
Hoppas nu bara inget strular till sej så jag kan komma
iväg. Sen är det där med att fundera ut namn också. Hon
kanske redan har ett namn jag gillar. Då är det problemet
löst :) Tänk om jag inte kan bestämma mej.
Då får jag väl ta hem alla tikarna *he he*








3 kommentarer:

  1. Du får berätta för mig sen på telefon om Armans snabba musklerträning.. Jag blir ju inte förvånad om du kommer hem med typ fem tikar. He he.

    SvaraRadera
  2. Namn kommer nog när man ser henne och om hon får ett bra namn i stamtavlan.Ja två tikar är ju i alla fall ingen konst att få med sig i ficken...
    Har du druckit rödvin ikväll eller?Bibelkommentarer och nån flummig text om att försöka igen imorgon.Du slutar aldrig att förvåna!Är det inte tomtar ni precis plockat ut ur era hem?he he he!!!

    SvaraRadera
  3. hej, er nya blogg är jättefin :o)
    vad härligt att du får träffa valparna till veckan :o) blir lite avis ;o)
    sköt om er och ha det gott, kram kram

    SvaraRadera