26 mars 2013

 

Teknik i all ära men i bland slår det knut på sig själv Ledsen 
I dag skulle jag betala anmälningsavgifter till en hundutställning i utlandet. Har aldrig varit trassel tidigare men nu har Nordea ändrat sina utlandsrutiner när man betalar via nätet. En liten summa ska man skriva in på dosan. Verkade vara lätt som en plätt, men ack så jag bedrog mig. Decimaler och siffror kom inte på rätt plats och vips var mitt kort spärrat. Drog på mig ytterkläder, slet åt mig alla papper och skyndade iväg ner till Nordea. Väl framme visade det sig att de stängde 13.00 och mitt ur visade 13.15
Hur i helsike ska man kunna betala räkningar med ett kort som är spärrat och en bank som är stängd??? Lös den ekvationen!!

Skrik och panik och efter lite logiskt tänkande kom jag på hur det hela skulle lösas. Hämtade ut pengar från bankomaten (är inte samma kod som till internet) så där fick jag snällt det jag ville ha. Rusade med andan i halsen hem till syster yster och skrek helfen, helfen vilket betyder hjälp på tyska. Tyckte det tyska ordet passade in i sammanhanget. Syrran rodde det hela i land och hon fick pengar i handen och jag fick anmälningsavgifterna betalda. Nu är jag glad igen. Får använda morgondagen till att fixa en ny internet kod på banken så jag kan betala mina andra räkningarna.

Chelsea står inte så högt i kurs just nu hos de vuxna bumlingarna. De tycker hon är rätt jobbigt med sitt hoppande och busande.

011

035

018

020

053

Men efter en stund brukar hon lugna ner sig och de andra får vara i fred.

008

040

054

032

057

Nu är det träning i kväll och får se om jag kör två pass kickboxning innan karate träningen eller om det bara blir ett pass. Känner mig lite sliten i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar