03 juli 2012

 

Att tänka fritt och stort men att tänka rätt är större / Thomas T

582544_488836091132256_1644719901_n

(Tack Elisabeth S för den fina bilden *lol*)

Visst kan man ha åsikter om vad andra människor tar för beslut. Men dessa åsikter kan stanna mellan de människor som tänker annorlunda. Att skriva vad man tycker med ett kränkande och grovt språk på ett öppet forum där går gränsen. Som medlem i en klubb o.dyl. finns etiska regler man måste hålla sig till. Jag har försökt att använda mig av min långa psykiatri utbildning för att se hur dessa människor tänker och möjligtvis få förståelse men icke. Det kanske bara är så att visa föds elaka?

Jag har fått hela konversationen kopierat till mig av vänner som är djupt chockerade. Jag har tagit det beslutet och skickat det hela till både danska bulldoggsklubben och danska kennelklubben.

Tack till er alla som stöttat mig genom mail, FB och sms. Till er andra läs och begrunda dessa kloka ord!

”Det är inte de onda människornas ondska som är det farliga,
utan de goda människornas tystnad".
Martin Luther King

Nu kommer jag att lägga detta bakom mig som ytterligare en lärdom i livet hårda skola. Jag vill inte att min energi ska användas på saker som irriterar mig. Mitt liv är för dyrbart för det.

Härlig bild Blinkar

314873_324741024276460_452057784_n

The one and only “the king”

034

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar