24 juni 2012

 

208929_2884513131195_654707501_n

Har dom haft Douglas som modell? Den söte bullen på bilden är grymt lik honom.

Midsommar avlöpte väl men som det regnade!! Hua fy och tvi. Stackars alla människor som var tvungna att sitta ute i partytält i finkläder och frysa. Och alla barnfamiljer som skulle iväg och hoppa grodor runt midsommarstången. En annan satt inne i värmen och behövde inne bry sig ett dugg om regnet. Men sen eftermiddag avtog regnet och solen kikade fram. 
Det fina vädret fortsatte under lördagen och jag tillsammans med syrran beslöt att utflykta med våra föräldrar ner till Strand Baren.

003

004

Deras berömda wienerbröd ett måste minst en gång under sommaren

008

På kvällen dök regnet upp och vi dök ner hos syrran med familj för en film och godis kväll. Tidigare under dagen hade jag fått storfrämmande av Therese, Martin och Adrian. De hakade på över. Filmen var tråkig och jag har redan glömt vad den handlade om. Men daten var som vanligt super trevlig. Och godiset smakade gott så jag tuggade hej vilt.

I dag öste det ner och tråkigt nog har de lovat samma skit väder hela veckan. Jag gjorde ett försök att förtränga regnet och drog ner till stranden med hundarna.

011

018

029

024

025

028

På väg mot bilen passerade jag djurkyrkogården där vår första bulldogg Smulan ligger begravd. Jag gick in och la några blommor vid graven och grät massor. Trots att det är 8 år sen hon dog är det fortfarande lika smärtsamt att gå dit. Jag beslutade efter hennes död att aldrig mer ha en gravplats till en hund.

031

 

I morgon drar jag och hundarna till landet. Vi ska kampera ihop med potatisåkrar och vajande rågfält. Anledningen är att min bil ska på service i Sjöbo. För att slippa ta sig kommunalt tillbaka till Ystad så blir jag och doggarna kvar på Sandbäck. Det klonkar och låter illa i bilen. Hoppas bara att det inte är allt för stora fel på den som kostar massor. Min plan är att få bilen att hålla ihop fram till i höst och sen byta upp mig. Så att lägga ut en hel massa stålar nu känns inte så lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar