12 december 2011

 

images

 

Hemma igen efter en toppen helg i Sthlm. Tack syster för chansen att få se “the big city” komma på utställning, visa litet Kryp, bo på hotell, träffa Patricia och sist men inte minst umgås med dig en hel helg.

Vi anlände till Älvsjö runt halv 4 på Fredagen. Resan upp gick fint fint. En hel del regn men inga andra tråkiga väder bekymmer. Efter en rek tur ner till mässan med Kenzo och Elvis intog vi middag på hotellet. Den blev en klar överraskning – över förväntan GOD. Lagom till Idol var vi nedbäddade i sängarna igen och slö tittade på finalen. Somnade gott till rysaren Mirrors.
Mobilen väckte mig vid 6 tiden med ett gällt skrällande. Upp och ut till frukostbordet. Sen var det in i duschen och på med ansiktet och snygg sviden. Vid 8 tiden var vi installerade vid ringen inne på mässan.

Att vara i god tid är ett måste om du har pälshund. Det ska borstas och borstas och duttas och borstas lite till innan alla strån ligger på plats.

001

Svägerskan Karin dök upp vid ringen och hjälpte till och frissa hund. Att dansa rundor i ringen med Kenzo är inga problem men att få till rätt fluff befattar jag mig inte med.

005

Vi gick ut som nr 11 i ringen (Ökl hanar)

013

Med huvudet till brädden fyllt av tips och kom ihåg gav jag mig ut i ringen. A och O är borsten. Den får man för sitt liv inte släppa.  Och svansen ska ligga som en plym över ryggen. Den måste hållas stenhård kontroll på. Det är lika med arkebusering om svansen hänger en smula *fniss..

023

Jag gav mig in i uppdraget med liv och lust och enligt mig fått minst CACIB i mitt hanterande av borsten. Eller hur?

029

Kenzo under lupp av den Irländska domaren

032

Kenzo fick en lysande kritik och slutade som 4a med Excellent i klassen

038    043

Och jag kände mig nöjde med min insats. Kunde inte ha gjort så mycket annorlunda. Så absolut kan jag tänka mig att visa upp litet Kryp igen på någon utställning.

Sen var det time för syrran och Elvis i ring 20 att visa upp sig. Det var 50 tibbar anmälda och konkurrensen var mördande.

054

Elvis gick i veteranklassen tillsammans med 2 andra gentlemän.
Självklart smälte domaren Jane Lily som smör i solsken för Elvis och hon lovordade denna snygga veteran.

062

Nordisk Veteran Vinnare 2011 och 3a BH

098

Efter utställningen tog vi pendeltåget in till city och mötes upp av Patricia. Köpte pizzor på vägen hem till Patricia och M. Ett toppen avslut på en kanon lördag. Firade Elvis vinst och sin nya titel med mycket god Champagne. När kl. närmade sig 23 kände Tant 1 och Tant 2 att det började dra i ögonlocken och vi såg skymten av John B Lund. Fick en uppfriskande promenad ner till centralstationen i sällskap med Patricia och M. Framme på hotellet blev det en snabbfika innan vi intog det horisontala läget och ganska snart sov både vi och hundarna.


1 kommentar:

  1. Mycket kul att ha er här på spontanbesök :D

    Nästa gång ska jag inte ha julklappsshopping och se till att ha lagad mat när ni kommer.

    SvaraRadera