13 augusti 2011

 

Fortfarande vid liv och dessutom ser bättre ut än någonsin. Hur kan detta vara möjligt? Har mina fingrar blivit gröna eller ve o fasa jag blivit gammal och blomsterklok!! För hur tusan kan jag plötsligt få en Lycklig Lotta att överleva vecka efter vecka??

DSC01415

Vi lyfte av dörren i köket och vips blev det så mycket större och ljusare. Nu blir det lite nya fräscha saker som ska upp på väggarna och så småningom ett större köksbord med stolar. Gillar verkligen vårat vita kök som går lite i shabby chic stil. Får jag någon gång tag på ett litet lagom stort hus till mig och hundarna. Ska hela huset inredas i den stilen. Mycket vitt passar väl bra när man har bulldoggar *fniss*

DSC01418

Jag o Jen var en sväng med några kartonger till förrådet jag hyr. Det ligger i ett micro samhälle någonstans i Skåne. Jag blir lika chockad var gång jag kommer till dessa små byar. Hur i helskotta vill man bo så där!! Husen är mer eller mindre rivningsfärdiga, färgen flagnar och det värsta av allt…..det är virkade gardiner i fönstren!! När vi körde genom byn på väg hemåt kunde vi höra plinget från någon som satt på förstukvisten och spelade banjo.
För att återhämta oss från “den sista färden” bestämde vi oss för att köpa något smarrigt. Passande nog körde vi förbi Österlens Choklad.

DSC01421

De ser inte ut mycket för världen men skenet bedrar. Jag valde den med ljus choklad och Jen tog den mörka. Botten på den ljusa är i ren choklad och den mörka mandelmassa. Det var länge sen mina smaklökar slog en frivolt av ren och skär smaka gott lycka. Men det var just vad de gjorde när jag bet första tuggan.

TallinnSummer_Wide

Estland – Tallinn here we come….
På Torsdag bär det av ut på det guppande havet. Med och väl inpackade (obs inte förväxlas med aspackade!!) är syrran & Elvis & Nellie. En tvådagars internationell hundutställning väntar oss på andra sidan. Det är debut för båda mig och syrran i Tallinn så förväntningarna och spänningen är huuuuuge!!!!
Vi dansar soldans och tillber vädergudarna att vara på gott humör till nästa helg eftersom utställningen kommer att vara utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar