13 juni 2011

 

Nix jag har fortfarande inte fått något mobilt bredband sänt till mig. Nu är det ytterligare en vecka försenat. Tjena Lena!!!
Men man är ju klok som en bok och lyssnar på tips och som grädde på moset har man ett datasnille till svärson. Han trixade lite med min iphon och vips hade jag den som ett bredband till min dator. Tack Martin. Du har räddat mitt liv från ovisshet och ständig undran över vad som sker i cyberspace.
imagesCA13K4JE

Boxningshandskarna har lagts upp på hyllan för nu jäkla ska min kropp ha semester ett tag framöver. Jag ska inte göra ett dugg bara sitta i soffan och filosofera över livet och inse att jag i grund och botten har det förbaskat bra.

I går bjöd jag hem mina föräldrar på korvstroganoff och ris, nybakat bröd, körsbärstomater och rädisor. Till efterrätt vaniljglass med egenfixad jordgubbsmousse.

DSC00727
Blev sent innan gästerna vandrade hemåt eftersom både pappa och jag är inbitna idrottsfantaster så satt vi självklart och tittade på friidrotten från New York. 

Host host….

Fick med mig en förskräcklig hosta och heshet i bagaget från Tyskland. Kvällarna är inte att leka med när hostan sätter igång. Och det finns ju inget som kan dämpa skiten. Har tom dragit i mig obestämda mängder med Cocillana (hostmedicin som innehåller etylmorfin) men hostan hänger kvar som en klistrigt flugpapper.

Låt mig presentera dagen “hunk” söt som socker.
               Ohoj landkrabbor !!!
DSC00742
Therese & Martin & Adrian kom på lunch. Jennifer bjöd på cannelloni fyllda med köttfärs, spenat, vitlök, och fetaost. Gott var bara förnamnet. Vi lyckades pressa i oss lite glass med det sista av jordgubbsmoussen från i går som slutfinish på lunchen.

Värmen fortsätter och vi njuter i fulla drag.

DSC00737

007

3 juni (8)

3 juni (5)

Å så orkade inte Knoll & Tott hålla sig i skinnet längre

3 juni (2)
Slakt av buske

DSC00731
mera slakt

DSC00732

Livet travar vidare här på Bruksgatan och jag ser med spänning fram emot nästa vecka. Håller tummar att det kommer ett positivt svar från de utbildningarna jag har sökt. Och en resa till Tyskland väntar oss i slutet av veckan. Plus några nätter med jobb och lite annat krafs.

“Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag” / W.P

2 kommentarer:

  1. Lite välförtjänt vila. Skönt. Det förtjänar du.

    Grattis till att du kom in på båda utbildningarna. Snyggt kirrat. Du får shoppa luktsuddigum och pennskrin när vi åker till Ullared i juli (det ser jag fram emot btw).

    Här näst ser jag fram emot lite bilder från Köpenhamn.

    SvaraRadera
  2. Hejhopp Telia! Kommer minsann ihåg min sväng med dem när det begav sig och mitt hysteriska konstaterade att det är inte begåvningar och ämnen för raketforskning som jobbar där... Inget modem = inget internet - men likväl bad kvinnan upprepade gånger mig så in på www.posten.se "så kan du se var ditt paket finns..." Jisses!!! Men sedan det väl kom - så har det fungerat friktionsfritt, förhoppningsvis blir det så hos dig också!???! Hoppas du får härliga Danska och Tyska dagar. Vad ska du studera - alltså vad ska du bli när du blir stor?

    SvaraRadera