06 juni 2010

Susar omkring på det rosa molnet

 

Nu har jag bestämt att aldrig kliva av molnet
eller bli irriterad på inkompetenta domare
eller de som bara bryr sig vem som håller i snöret.
För nu vet jag att Nellie är “Top notch”
Jag har ställt henne i så många olika länder
för olika domare och alltid fått lysande 
kritik och placeringar. Och i lördags fick jag svart
på vitt !!!!

Lite bilder från vår utställning-skratt-mat resa.
Vi som åkte var: jag, Jennifer, Therese, Martin,
Elisabeth, Linn, Keld och Bryan plus hundarna
Oda, Nellie och Elvan

Första stop Fyn – Kaffe & cigg & dricka
006 
Framme i Neumunster. Mat och shopping
009
Till slut när vi nästan gett upp hittade vi en bra restaurang
012 
Guda gott
014 
Sen var det kaffe time
015 - Kopia
016
028 
Flams på rummet
056
035
Grooming i grabbarnas rum. Keld skötte det hela
med bravur. Nellie smörjdes innan badet med oljor.
Sen schamponering i 3 olika steg. Hon har aldrig varit
så ren någon gång * Ha ha…
068
076
Oda är redan fix och klar
077
Dagen D

Domarbyte och flytt från ring 13 till 26 (utomhus)

001 
Gentlemannen Elvis 7 år….. Grattis!!!!
Ökl 2 med Excellent
R-club CAC

024 
Grattis vackra Oda snart 7 år….
Ökl 3 med Excellent
002
023
Nellie ökl 1 med Excellent
034
048
053

 066

Sen skulle vi in i ringen igen och tävla om Cert och Cacib 
Nellie vann både VDH-CAC (cert för Tyska Kennelklubben)
och CACIB.
081
085   
Här är det line up för BOB (BIR) I Tyskland är det bara en
vinnare, ingen BIM som vi har i Sverige. Man möter både
juniortiken, veterantiken, juniorhanen, vinnande hanen från
de andra klasserna, veteranhanen.
Gissa vem som vann!!!!
Gissa vem som blev så här glad och kramade domaren.
078 
Kramkalas med Keld.
059 
Helt jäkla galet. Min lilla Nellie Pirelli, ättiksgurkan,
räkan är nu Internationell Champion. Exakt 1 år och
1 månad från sitt första CACIB i Danmark för
Göran Bodegård.
Det är stor mycket stort.
Ett Halleluja moment……..

Vi tuggar och inväntar gruppfinalen
091
097
Ett rörigt insläpp till BIG med hundslagsmål och
plötsligt domarbyte (tyvärr)
Udstilling i Neumünster 05-06-10 170 
Udstilling i Neumünster 05-06-10 179
Vi kom vi sågs men vi segrade inte i gruppfinalen
men vem brydde sig. Jag var lycklig som en tok iaf.

Tack Familjen & Tack K och B för alla hejarop
och support i Neumunster. Jag hoppas ni hade en
lika super duper helg som jag.



5 kommentarer:

  1. Jag får litr samma känslor när jag läser detta som i vintras i Stockholm!Inte bara Nellies Husse e stolt hela A-klanen med Matte oxå!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bloggsammanfattning! :)
    Så himla coolt och roligt att Nellie blivit internationell champion efter allt slit. Otroligt stort! Resan såg mycket lyckad ut. Snygg i håret var du också!

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS till er.
    Kram Pia och Ozzy

    SvaraRadera
  4. Ett Stort Grattis!!
    Det är jättekul att följa er!
    Kram från Bror med matte i Piteå

    SvaraRadera
  5. Waow!! Vad häftigt! Jättegrattis till er! Ja ni är verkligen värda den här framgången! Ha nu så väldigt gott uppe på det rosa molnen och njut i fulla drag! Kramisar från oss..

    SvaraRadera