19 juni 2010

Natten avklarad och överlevd

 

Eftersom jag sitter här i skrivande stund så fick jag
inget besök av Norman Bates i natt. Tack!!

              images

Vilken toppen dag vi har haft jag och grabbarna Grus
från Danmark. Vädret kunde varit bättre men man kan
inte få allt och vi hade i alla fall ett tält att häcka inunder.
Efter 1/2 tim försening och ett gäng dobberman satte
bedömningen av bulldoggarna igång.
Var första gången jag ställde för denna domare men
förhoppningsvis inte den sista. En mycket noggrann dam
som undersökte grundligt hur pass rena hundarna var i
både nos/ögonveckan.

TRIPLE International Dogshow Jönköping 19 juni
Domare Iona Onstenk-Schenk

 010
   **** Nellie BIR med CACIB ****
 
075
Inte nog med det……
Oda slog till och blev 2:a i Bästa Tikklass med cert och R-cacib
Oda är nu SEuCH.

Vi jublar och grattar Drottning Oda för den svenska titeln i dag.


 

3 kommentarer:

  1. Jag skall se till att Aya ser ch lär på Nellie,huvudet skall bäras HÖGT!Vi grattar oxå Oda för lång och trogen tjänst och är jätteglada för att hon nåt det önskade målet!Nu blir det skoj för henne att få gå i championklass två dagar på raken,kanske kan hon klå Nellie nån av dagarna,ha ha ha,det tycker jag skulle vara roligt!Grattis igen Keld och Brian.

    SvaraRadera
  2. vi som väntar på rapport...20 juni, 2010 11:09

    Lycka till idag!!!
    En sak vet vi säkert... och psst - bara så du vet - det är minst en hund till i CH-klassen - en Dansk variant.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till mycket fint resultat :)
    grattis även till oda, keld och brian :)
    massor av kramar!

    SvaraRadera