14 juni 2010

Äntligen lite hyfsat väder

 

003

Ja vi har ju inte högsommar värme precis men solen
tittar fram emellanåt och regnet lyser med sin frånvaro.
Ett perfekt bulldoggsväder är det :) Lagom varmt för
hundarna att ligga ute i men ändå tillräckligt svalt för
långpromenader.
I dag fick Madison, Douglas och Haley ett välbehövligt bad.
Nellie får invänta fredagen innan hon läggs i blöt.

Douglas tyckte mitt tilltag var totalt onödigt. Och surade
ihop fullständigt. Medan Madison och Haley njöt av att
bli ompysslade.
005 
012
009 

Hemskt vad damerna ser trötta ut på bilderna :)

Nu har jag ett par jobbnätter framför mig. Och som
vanligt ska det bli trevligt att jobba. Tycker synd om alla
människor som bara suckar och stönar när de ska till
jobbet. Det måste vara tråkigt att känna så. Självklart hade
”förtidspensionerat” mig omgående och utan betänklighet
om jag skulle vinna ruskigt mycket pengar. Men i den sitsen
jag är nu måste jag jobba och det känns ok :)

Ser det lika bra ut längre fram i veckan blir det nog en
utflykt till Bo01 (västra hamnen i Malmö) Vi pratade om
att åka dit hela gänget inkl mina föräldrar. Det är dit jag
hoppas att Patricia & M kommer att hamna inom en snar
framtid :)

Jag och Nellie har börjat ladda om genom att förtränga helgen
som var. Nu ser vi framåt och gläds åt att få träffa våra vänner från Danmark plus några svenska bulldoggsägare som också
ska ställa hund på Elmia.

014 
Köpte svensk blomkål i dag. Så till middag blir det kokt
sådan med stuvning på svamp och bacon. Gott !!


1 kommentar:

  1. Funderat klart angående Elmia?Vore kul att ses...
    Jaså ni har ett fint område i Malmö som du tycker skulle va lämpligt att sjussa ut en dotter till!Hahahhahaha!Jag förstår va du menar med Haleys uttryck.Ser exakt ut som Adina gjorde som "gammal",gulligt men det örvånar va snabbt det kommer.Sköt om dig och familjen.

    SvaraRadera