31 maj 2010

gröna fingrar nix….

Det är fortfarande ett jäkla tråkigt väder hos oss i Skåne.
Tydligen är det sol och värme i resten av landet men INTE
här. För att muntra upp mig själv hade jag bestämt att åka
till Ystad och köpa mig en GPS som jag sett till ett jädrans
bra pris. Som jag far och flyger överallt kan jag verkligen
behöva ha en. Hittills har jag fått låna av min snälla pappa.
Självklart var GPS slutsåld och jag fick vända hem tomhänt.
Ja ja att köra efter vägbeskrivningar från Google funkar
också * Ha ha…

002 
I dag skulle de 3 tomatplantorna jag köpte i går ner
i jorden. Som vanligt hade jag mina fyra “alltiallo” med mig.
005  
Trots olika tycke och smak på hur och var plantorna
skulle sitta blev resultatet ovanligt lyckat.
006
Nu återstår bara att se om de överlever den
den tuffa behandlingen ;)

Det ser ovanligt välskött ut på Sandbäck’s gräsmattor.
Herr A roade sig med att klippa allt innan han for iväg
igen med lastbilen. Härligt, nu är min förhoppning att
gräset stannar i växten och vi slipper klippa det någon
mer gång denna sommar. Dream on!!!!

010
Nu under sommaren kommer det att öppnas en ny
veterinärklinik i Ystad. Är en filial till Malmö djursjukhus.
Jag ropar toppen och hurra. Håller nu tummarna att
det kommer dit bra veterinärer också.
022 

Trodde min utställningsplanering var fix och klar.
Men de senaste dagarna har jag hittat ett par till
som lockar mig. Får jag bara semester av min snälla
chef så blir till att åka med eller utan GPS :)
016



2 kommentarer:

  1. Det posetiva med att jobba oregelbundet/deltid är att man brukar kunna byta dagar om det villl sig.Jag har nog utsett sommarens utst,det blir sex stycken med Avesta inräknat.Efter dem blir det Växjö och stora sthlm.

    SvaraRadera
  2. Jag ska klippa gräset åt dig när jag kommer ner i juni :-)

    Hundarna ser så mysiga ut när de leker små trädgårdsmästare. Det är
    nästan så att man går på det ;-)

    SvaraRadera