09 februari 2009

Jobbar och sliter

 

Ja det kanske var att ta i för mycket men jag befinner mej på jobbet iaf  :) Är rätt så lugnt för tillfället så man får passa på att njuta medan man kan. I kväll var jag och Patricia och boxades hos Armand. Kände mej trött och sliten efter halva passet. Är ofta trött nu för tiden tycker jag. Trots att jag sover bra, äter nyttigt och för mej ovanligt mkt, tränar och vistas ute, röker inte, var månader sen jag drack någon sprit. Så med andra ord är jag sundheten själv eller …. en jäkla tråkmås *Ha ha* Jag tror att jag skulle behöva vila upp mej med en semester resa. Ligga på en vit sandstrand under palmer och smutta på drinkar med skojiga paraplyer. Jag och doggsen i varsin solstol – får något drömskt i blicken…
Hörde att ovädret med stort O är på väg in över Skåne. Det är grodlåren vi kan tacka för det kommande snökaoset ( frankrike) I morgon eftermiddag beräknas det dyka upp.
Hoppas nu bara det inte sätter några käppar i hjulet på våran planerade Sthlm tripp.

Har följt de 2 dokumentärerna om dun plockning på
levande fåglar. Tack och lov säger jag som slutade att
köpa kläder och annat med dun för 10 år sen. Fick av en
händelse en folder i min hand från Djurens Rätt som beskrev
hur man gick till väga. Sen dess har jag aldrig köpt något som
innehåller dun.

På onsdag morgon kl 8 ska jag vara hos veterinären med
Nellie. Dom ska göra en ordentlig undersökning på hennes
öga som bara rinner. Blir tyvärr sövning av Nellie. Är alltid
lika nervös när någon av hundarna ska sövas.

 

Tråkigt nog har jag inte fått några nya bilder på lilltjejen.
Man vill ju ha bilder på underverket minst 15 gånger om dagen :)Får ge mej till tåls det dyker
säkert upp några vilken dag som helst.

 

001
Nellie och Haley njuter av några solstrålar
som letade sej in genom köksdörren i går.


003

Haley, Haley världens bästa Haley…

1 kommentar:

  1. Solsrålar har du ju fyra stycken hemma hela tiden...bara att ta solstolen så är det klart!Sedan har du ju en res på G,till ännu en solstråle.Toppen!Men att du är trött låter inte bra.Vi har ätit nåt som heter Mighty Green under vintern.Har nog funkat lite i alla fall.Hoppas Sthlms resan får dig pigg en stund!

    SvaraRadera